Okul Deneyimi Staj Raporu

Okul Deneyimi Staj Raporu

Okul Deneyimi Staj Raporu

02.12.2021 2397

Okul Deneyimi Staj Raporu

 

Okul Müdürü ve Okul Kuralları

 

 

Okuldaki çalışmalarla ilgili amaçları: ü  Müdürümüz amaçlarının okulu bulunduğu durumdan daha ileriye götürmek, ü  Topluma yararlı olan fertler yetiştirmek, ü  İstenen başarıyı yakalamak olduğunu söyledi.
Okuldaki öğretmenlerden beklentileri: ü  Öğretmenlerin üzerlerine düşen görevleri en iyi şekilde yerine getirmeleri, ü  Okulun hedeflerine uygun çaba göstermeleri ve idari kararlara uymalarını beklemek olduğunu söyledi. ü  Müdürümüz büyük okullarda kontrolün güçleştiğini buna bağlı olarak da öğretmenlerin üzerlerine düşen görevleri yerine getirmediklerini söyledi.
Müdürün yeni öğretmenlerin okula ve görevlerine uyum sağlamadaki rolü: ü  Müdürümüz yeni göreve başlayan öğretmenlerin genellikle öğretmenlik mesleği hakkında fazla bilgiye sahip olmadıklarını söyledi. ü  Bu yüzden öğretmenlerin kendilerinden rehberlik beklediklerini söyledi. ü  Öncellikle yeni öğretmenlere özlük haklarını öğreterek işe başladıklarını söyledi. ü   Çalışacağı öğretmen ve personellerle tanıştırarak uyum sağlamalarını kolaylaştırdıklarını söyledi.
Müdüre göre başarılı öğretmenin özellikleri: ü  Müdürümüz "başarılı öğretmen öncelikle özveriyle çalışandır." dedi. ü  Bir öğretmenin sadece müfredatta verilenleri öğrencilere öğretirse başarılı olamayacağını, bu yüzden başarılı öğretmenin bu yönüyle fark yaratması gerektiğini vurguladı. ü  Başarılı öğretmen teknolojiyi etkin kullanandır. ü  Başarılı öğretmen veli, iş arkadaşları ve öğrencileriyle iyi ilişkiler kurmalıdır.
Müdürün öğrenci ve öğretmenlerde görmek istediği davranışlar: ü  Müdürümüzün öğrencilerden beklentisi; okul ve sınıf kurallarına uyan, ü  Yaşamın her gününü iyi planlayıp bunu yaşam felsefesi haline getiren, ü  Herkesle uyumlu, ülkesini seven ve cumhuriyetin temel değerlerine sahip çıkan ve inanan fertler olmasıdır. ü  Öğretmenlerden de bu öğrencilerden beklenenlere inanan ve buna uygun davranışlar sergilemesini beklediğini söyledi.
Okul yönetiminin yapısı: ü  Üyelerin yeni atandığını, ü  Kendi yönetim anlayışını ortaya koymaya ve bunu benimsetmeye çalıştığını söyledi. Yönetim olarak öncelikle okulda görülen aksaklıkları gidermeye çalıştıklarını ifade etti. ü  Veli ve bütün üyelerin yönetime katılmasını sağlamaya çalıştığını ve karar alma aşamasında bütün paydaşlarının fikirlerini aldığını ifade etti. ü  Müdürümüz yönetimle çok uyumlu çalıştıklarını vurguladı. ü  En son karar ve sorumluluğun okul müdürüne ait olduğunu söyledi. ü  Görev dağılımında görev alan kişiye düşen sorumluluğun kendi sorumluluğunu azaltmadığını ifade etti. 

BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
Belirli gün ve haftaların anma ya da kutlanmasında aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulur:

a) Eğitim kurumunun türü ve özelliğine göre anılacak ya da kutlanacak belirli gün ve haftalar, EK-8'de yer alan belirli gün ve haftalar arasından sene başı öğretmenler kurulunda belirlenir. Bu belirlemede, belirli gün ve haftaların eğitim kurumunun türü ve özelliği, eğitim kurumunda uygulanan öğretim programları, okutulan derslerle olan doğrudan veya dolaylı bağlantısı ile zümrelerin talepleri dikkate alınır.

b) Sene başı öğretmenler kurulunda belirlenen belirli gün ve haftaların; sınıf içi, sınıflar arası, eğitim kurumu düzeyinde ya da eğitim kurumu dışında gerçekleştirilmesine yönelik planlanması ile öğrenci kulüplerine dağılımı sosyal etkinlikler kurulunca yapılır. Ayrıca anma ve kutlama etkinlikleri, sorumlu kulüp öğrencileri tarafından yapılabileceği gibi sorumlu kulübün rehberliğinde aynı veya farklı sınıf veya kulüplere üye öğrencilerce de gerçekleştirilebilir.

 

Öğretmenler Kurulu ne iş yapar?     Madde 76 - Öğretmenler kurulunda, öğretim işlerinin düzenli yürütülmesi, okulun düzen ve disiplin işleri, öğrencilerin eğitim ve yetiştirilmeleri, kanı (kanaat) notlarının incelenme ve onaylanması gibi öğretim ve eğitim işleri ile müdürün saptayacağı, Bakanlığın bildireceği konular üzerinde görüşmeler yapılır.

MADDE 9 - (1) Öğretmenler kurulu; eğitim kurumu müdürünün başkanlığında, müdür başyardımcısı, müdür yardımcıları, öğretmenler, uzman ve eğitici personelden oluşur.
(4) Öğretmenler kurulu, ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda toplanır. Ayrıca eğitim kurumu müdürünün gerekli gördüğü durumlarda ve/veya kurul üyelerinin salt çoğunluğunun yazılı isteği doğrultusunda da kurul toplantısı yapılır. ÖRNEK

KARAR : NÖBET ÇİZELGELERİNİN HAZIRLANMASINA, NÖBET GÖREVİNİN İLK DERS BAŞLAMADAN 15 DAKİKA ÖNCE BAŞLAMASINA, SON DERS BİTİMİNDEN 15 DAKİKA SONRA SONA ERMESİNE, NÖBET TALİMATNAMESİNE GÖRE GÖREVLERİN YERİNE GETİRİLMESİNE, SALGIN HASTALIK DÖNEMLERİNE ÖZGÜ (SOSYAL MESAFENİN KORUNMASI VB.) KURALLARA UYGUN OLARAK GÖREVLERİN YERİNE GETİRİLMESİNE KARAR VERİLDİ.

Şube öğretmenler Kurulu ne yapar?    

 

ŞÖKK, bir toplantı ile öğrencilerin durumu ile ilgili kararlar verilmesidir. Eğer bir öğrencinin not ortalaması sınıfı geçmek için yetmiyorsa öğretmenler toplanır ve bir üst sınıfa geçip geçmemeleri ile ilgili kararlar verilir. Şube öğretmenler kurulunda kimler yer alır?     MADDE 10 – (1) Sınıf/şube öğretmenler kurulunun oluşumu; sınıf öğretmenler kurulu aynı sınıf seviyesinde, şube öğretmenler kurulu ise aynı şubede ders okutan öğretmenler ile rehberlik öğretmenlerinden oluşur. Şube öğretmenler Kurulu yılda kaç kez yapılır?     (2) (Değişik: 27/08/2019 tarihli ve 15362682 sayılı Makam Onayı) Eğitim kurumu sınıf/alan zümre başkanları kurulu toplantıları; ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda yapılır
Zümre öğretmenler kurulu

a)Öğretimiyle görevli oldukları ders planlarının yapılmasını ve öğretmenlerin uygulamada birlik içinde hareket etmelerini sağlar. b)Yapılacak sınavlarda birliğin sağlanması, tekniğine uygun soruların hazırlanması için önlemler alır. Zümre öğretmenler kurulunda kimler yer alır?     İlkokullarda alan öğretmenleri, kendi alanlarındaki ilçe ve il zümre toplantılarına katılır. Meslekî ve teknik eğitim veren eğitim kurumlarında gerektiğinde uzman, usta öğretici, eğitici personel ve teknisyenler de uygun olan alanlarla birlikte zümre öğretmenler kuruluna katılır. Okulda tek öğretmen varsa zümre başkanı kim olur?     Alanında tek öğretmen olan okullarda Zümre Öğretmenler Kurulunda Öğretmen Zümre başkanı Okul müdürü veya görevlendireceği Müdür yardımcısı Yedek Başkan olarak tanımlanır. Zümre öğretmenler Toplantısı yılda kaç kez yapılır?     Zümre öğretmenler kurulu, okul müdürlüğünce yapılacak plânlamaya uygun olarak öğretim yılı başında, ortasında, sonunda ve ihtiyaç duyuldukça toplanır. Okul Zümre başkanını kim seçer?     Kurul ilk toplantısında o eğitim öğretim yılı için kendi aralarından birini başkan seçer. Zorunlu bir durum olmadığı sürece eğitim ve öğretim yılı içerisinde sınıf/alan zümre başkanları kurulu başkanı değiştirilemez.